Domein autoriteit verhogen? Dan ben je aan het juiste adres! Wij van linkbuilding-vlaanderen.be kunnen je Domein autoriteit verhogen tot 50 + tussen de 30 en 60 dagen. Dit doen we door sterke links te bouwen naar de homepage van uw website.

Domein autoriteit verhogen tot 50 plus

Wees niet geobsedeerd door de Domain Authority (DA) voor je eigen bestwil. Domein Autoriteit blinkt uit in het vergelijken van uw algemene autoriteit (uw totale link equity, voor het grootste deel) naar andere sites. Links van websites met een hoge DA waarde die verkeer genereren zullen er voorzorgen dat ook de Domain Authority van uw websites en de je ranking in Google zam verbeteren.

Tenzij je onder een steen hebt geleefd, boven een steen, of echt ergens rots-aangrenzend, weet je misschien dat Moz onlangs veel tijd, onderzoek en geld heeft geïnvesteerd in een nieuwe-en-verbeterd Domein Autoriteit. Mensen die de Domain Authority (DA) gebruiken, willen natuurlijk hun score verbeteren, en dit is een vraag die we soms vermeden hebben, omdat DA, zoals elke metriek, misbruikt kan worden als ze uit haar context wordt gehaald of als ze geïsoleerd wordt bekeken.

Bestel hier een DA 50 plus

Domein autoriteit verhogen

Domein autoriteit verhogen? Wij doen voor voor u, de prijs is € 250.


Een hoge DA is leuk natuurlijk

Je hebt de term Domein autoriteit verhogen al eerder gehoord en je weet dat het belangrijk is, maar je weet niet precies wat het is – laat staan hoe je het kunt gebruiken om je bedrijf te stimuleren. Wees niet bang! Aan het einde van dit artikel weet u de exacte definitie van domein autoriteit, hoe u de domein autoriteit score van uw website kunt verhogen, en nog veel meer. Dat klopt, we staan op het punt om een licht te schijnen in de duisternis en u te helpen dit belangrijke marketing concept te begrijpen.

Klinkt dat als een plan? Laten we dan aan de slag gaan…

Wat is domein autoriteit?

Aangezien Moz de domein autoriteit metriek heeft gecreëerd, zullen we naar hen verwijzen voor een definitie:

Domein autoriteit, of “DA,” is “Een zoekmachine ranking score die voorspelt hoe waarschijnlijk een website is om te rangschikken op zoekmachine resultaten pagina’s (SERPs). Een domein autoriteit score varieert van een tot 100, met hogere scores die overeenkomt met een groter vermogen om te rangschikken”.

Moz zegt verder: “Domein Autoriteit wordt berekend door het evalueren van meerdere factoren, waaronder het koppelen van root domeinen en het aantal totale links, in een enkele domein autoriteit score.”

Het is belangrijk op te merken dat domein autoriteit succes voorspelt, het vertegenwoordigt niet noodzakelijkerwijs succes. De metriek wordt niet gebruikt door Google en het opkrikken van je DA zal je website niet automatisch hoger doen scoren in de Google zoekresultaten.

In een notendop, 😉 de domein autoriteit score van je website zal je helpen om je concurrentievermogen in je niche te bepalen. Dit, op zijn beurt, zal u helpen om strategisch trefwoorden te kiezen.

Bijvoorbeeld, laten we doen alsof de DA score van je website 56 is. Als u concurreert voor een specifiek zoekwoord tegen sites met domein autoriteiten tussen 39 en 47, dan weet u dat een goed geschreven blog post of webpagina een goede kans heeft om te scoren. Maar, als u concurreert met sites met domeinautoriteiten in de 80, zult u waarschijnlijk een ander trefwoord moeten kiezen.

Andere maatstaven voor pagina-autoriteit

Tot ongeveer 2019 was de domeinautoriteit metriek van Moz de gouden standaard bij het beoordelen van de reputatie van websites. Moz stond iedereen toe om onbeperkt gratis domein autoriteit-checks uit te voeren, anoniem. Via een kleine pagina op hun website konden gebruikers de URL van een website intypen en onmiddellijk domein- en pagina-autoriteitsresultaten krijgen.

Moz besliste echter om deze functie te verwijderen en verplichtte gebruikers om een account aan te maken en een e-mailadres op te geven alvorens de tool te gebruiken. Het resultaat was dat bots en geautomatiseerde systemen die gebruik maakten van Moz’s DA metriek niet in staat waren om continu het formulier te pingen, zodat andere bedrijven de handschoen opnamen en hun eigen domein reputatie ranking tools ontwierpen.

Deze andere tools maken geen gebruik van de uitdrukking “Domein autoriteit verhogen” en worden genoemd nauwe varianten zoals “domein reputatie” of “site autoriteit,” maar bedoelen om vast te stellen hetzelfde fenomeen-een site specifieke reputatie score.

Het is belangrijk op te merken dat de meeste van deze systemen niet goed met elkaar samenwerken. Een DA van 51 in Moz kan gelijk zijn aan een 76 in een andere tool. Welke metriek van paginageschiktheid u ook gebruikt, zorg ervoor dat het consistent blijft.

Domein autoriteit versus pagina autoriteit

Voordat we dieper ingaan op domein autoriteit, moeten we eerst verduidelijken: domein autoriteit en pagina autoriteit, een andere metric ontwikkeld door Moz, zijn verschillend. In de eigen woorden van het bedrijf:

“Terwijl pagina-autoriteit de voorspellende rankingkracht van een enkele pagina meet, meet domein-autoriteit de kracht van hele domeinen of subdomeinen.”

 

Hoe domein autoriteit te controleren

Domein autoriteit kan op het eerste gezicht ingewikkeld lijken. Gelukkig is het controleren van de DA score voor uw eigen site super eenvoudig. Volg gewoon deze vier stappen:

Haal het gratis hulpprogramma Link Explorer van Moz tevoorschijn.
Typ uw URL in de zoekbalk boven aan de pagina.
Meld u aan voor een gratis Moz-account. Bent u al lid? Log in.
Analyseer de gegevens die Moz u geeft.
Het is vermeldenswaard dat terwijl Moz de domein autoriteit metric creëerde, veel andere SEO tools ook hun eigen versies hebben ontwikkeld. Majestic heeft bijvoorbeeld Site Explorer en Ahrefs heeft Domain Rating. U kunt in plaats daarvan een van deze tools gebruiken, als u daar de voorkeur aan geeft.

Wat is een goede domein autoriteit score?
U hebt zojuist de URL van uw website in een van Moz’s tools gestopt en een blik geworpen op uw DA-score. Nu vraag je je waarschijnlijk af: “Is dat goed?” Dat is een terechte vraag. Het is ook de verkeerde vraag. Je zou je moeten afvragen: “Is dat goed voor mijn site?”

Zoals eerder gezegd, domein autoriteit scores variëren van een tot 100. Elke website begint bij één en begint te stijgen naarmate hij meer backlinks en populariteit krijgt. Een goede domeinscore hangt af van de domeinautoriteitsscores van je directe concurrenten.

Laten we teruggaan naar ons vorige voorbeeld en doen alsof je een DA van 56 hebt. Dit is veel lager dan Google, die in de 90’s scoort. Maar aangezien uw hypothetische site niet concurreert met Google voor klanten, is deze vergelijking irrelevant.

Na onderzoek van de scores van uw directe concurrenten, realiseert u zich dat de meeste van hen in het midden van de veertig zijn, wat betekent dat uw DA van 56 uitstekend is.

Om te bepalen of uw domein autoriteit score goed is of niet, vergelijkt u het met de scores van uw concurrenten. Als het hoger is, doe je het goed. Als het lager is, heb je werk te doen. Zo simpel is het.

Verhoog domein autoriteit in 3 stappen

We hebben tot nu toe veel behandeld, maar er is nog een belangrijk onderwerp dat we moeten behandelen… Hoe domein autoriteit te verhogen! Dat is wat we zullen bespreken in dit gedeelte. Volg het onderstaande drie-stappen-proces en je zult goed op weg zijn naar een hogere DA.

1. Zorg dat de basis goed is
Eerst en vooral, zorg ervoor dat uw website goed is opgezet. Dat betekent het optimaliseren van uw on-page inhoud, ervoor zorgen dat uw site snel laadt, en het bouwen van een mobiel-vriendelijke site die gemakkelijk te surfen is op een telefoon of tablet. Hier zijn een paar tips om u op weg te helpen:

Verwaarloos uw interne links niet, want ze helpen zoekmachines zoals Google bij het crawlen en indexeren van inhoud. Zorg ervoor dat de anchor-tekst overeenkomt met de pagina waarnaar u linkt.Test uw website op mobielvriendelijkheid. Mobiel geoptimaliseerde sites bieden een betere gebruikerservaring en vergroten de kans dat uw inhoud backlinks oplevert.
Zorg ervoor dat uw website snel laadt met PageSpeed Insights. Trage sites hebben een hoog bouncepercentage, wat een grote rode vlag is voor Google en de andere zoekmachines.

2. Bouw backlinks van hoge kwaliteit
Als het aankomt op domein autoriteit, zijn backlinks van hoge kwaliteit koning. Hoe meer backlinks u heeft, hoe hoger uw score zal zijn. We hebben een diepgaande post geschreven over linkbuilding, die we zeker aanraden om te lezen. Maar voor nu, houd deze dingen in gedachten:

Creëer geweldige inhoud: Gezaghebbende websites zullen alleen naar je inhoud linken als deze opmerkelijk is. Dus neem de tijd en maak diepgaande blogs, video’s, enz. die beter zijn dan wat er al op het internet te vinden is. Het zal de moeite waard zijn, gegarandeerd.
Promoot uw inhoud: Goede content alleen is niet genoeg. Geef het een boost door het te promoten onder uw e-mail lijst en sociale media volgers. Door dit te doen krijg je ogen op je werk, wat je backlink kansen zal vergroten.

Implementeer een linkbuilding strategie: Top-notch inhoud en een consistente promotionele strategie zal de bal aan het rollen brengen. Maar u zult ook een meer proactieve benadering van linkbuilding willen hanteren. Om dit te doen, neem contact op met gezaghebbende sites en vraag hen om naar u te linken. Weet dat er een goede en een verkeerde manier is om dit te doen, die we behandelen in het link building artikel waarnaar hierboven wordt verwezen.

Zet je in voor gastbloggen: Tot slot kan gastbloggen voor gerenommeerde sites een geweldige manier zijn om backlinks op te bouwen. Ten eerste kun je in de inhoud die je schrijft een link naar je eigen website opnemen. En ten tweede zullen de mensen die je gastbericht lezen het misschien leuk vinden, je website bekijken voor gelijkaardige inhoud, en dan een link plaatsen naar enkele van je berichten.

Grote dank aan Ahrefs voor deze geweldige grafiek

3. Verminder backlinks van lage kwaliteit
Niet alle links zijn gelijk geschapen. Om je domein autoriteit score te verhogen, moet je links van hoge kwaliteit beveiligen en links van lage kwaliteit elimineren. Maar dit roept de vraag op: wat is een link van hoge kwaliteit?

Een kwaliteitslink is een link die afkomstig is van een gerenommeerde site. Bijvoorbeeld, een link van de New York Times zou worden beschouwd als van hoge kwaliteit omdat de uitgever bekend en gerespecteerd is. Links van onbekende, spam-achtige websites, daarentegen, zouden worden beschouwd als van lage kwaliteit.

De eenvoudigste manier om links van lage kwaliteit te elimineren is het gebruik van een tool zoals SEMrush, dat u zal helpen bij het identificeren van backlinks die uw domein autoriteit score schaden. Zodra u de volledige lijst hebt, verwijdert u ze handmatig als dat mogelijk is, of desavowt u ze via Google.

Gerelateerd: Hoe disavow je links naar je website.

Tot slot

Domein autoriteit verhogen  is een belangrijke marketing metriek omdat het u kan helpen een sterke SEO-strategie op te bouwen die uw bedrijf vooruit stuwt. Onthoud alleen dat domein autoriteit succes voorspelt, het garandeert het niet. Daarom moet het verhogen van uw score nooit het einddoel zijn.

Om de domein autoriteit voor uw website te verhogen, volgt u de drie stappen waarover we het in dit artikel hebben. Als je dat doet, zal je DA stijgen, net als het vermogen van je site om goed te scoren in de resultaten van zoekmachines. Veel succes!