Linkbuilding SEO. Wat is Linkbuilding? Link building is de praktijk van het verwerven van links naar uw website vanaf andere websites. In SEO, worden deze links backlinks genoemd. Het verkrijgen van backlinks van websites van hoge kwaliteit kan uw site autoriteit geven, en u helpen hoger te scoren in de zoekmachine resultaten pagina’s (SERPs).
Volgens Google is een belangrijk onderdeel van het bepalen welke pagina’s relevant en betrouwbaar zijn, “begrijpen of andere prominente websites naar de inhoud linken of verwijzen”. Daarom is het belangrijk om linkbuilding te overwegen bij het opbouwen van een SEO-strategie.
Waarom is Linkbuilding SEO belangrijk?
Stel dat u een geweldig stuk inhoud hebt, maar uw website is vrij nieuw en heeft nog niet veel autoriteit verdiend. Het verkrijgen van links van andere betrouwbare websites is een geweldige manier om Google te helpen uw site als meer gezaghebbend te zien.
Backlinks zijn in wezen vertrouwenwekkende stemmen voor uw site.
En omdat pagina’s met meer backlinks vaak hoger scoren, is het essentieel om:
Inhoud van hoge kwaliteit te maken die het waard is om naar te linken, en Gebruik link building strategieën om meer backlinks te krijgen
Omdat het bouwen van links moeite kost, zal het eerder vroeg dan laat beginnen met het proces van linkbuilding u een groter voordeel geven ten opzichte van concurrenten en op de lange termijn grote voordelen opleveren voor uw website.
Hoe werkt link building?
De beste manier om uw autoriteit te verhogen door middel van Linkbuilding SEO is het verdienen van backlinks van geloofwaardige, kwalitatief hoogwaardige websites. Als je veel backlinks hebt, maar ze zijn van spammy, irrelevante sites, zullen ze je waarschijnlijk niet helpen om beter te scoren.
Er zijn vele manieren om backlinks te verkrijgen, waaronder:
Gast bloggen
Sociale media promotie
Handmatig benaderen
Backlinks van concurrenten nastreven
We zullen zo meteen ingaan op specifieke strategieën.
Maar houd in gedachten dat backlinks niet alles zijn – in de eerste plaats moet je je richten op het creëren van nuttige, kwalitatief hoogwaardige inhoud.
Bij het onderzoeken van manieren om je positie te verbeteren, kan het inzetten van de kracht van Linkbuilding SEO een uitdaging zijn voor zowel beginners als ervaren professionals. Toch kan het een van je krachtigste middelen zijn voor organisch succes.
Drie soorten links
Bij het plannen van uw Linkbuilding SEO strategie, is het belangrijk om de verschillende soorten links te kennen.
De belangrijkste soorten links om te kennen staan hieronder.
1. Nofollow vs. Volgen
Nofollow-links worden meestal gebruikt wanneer u een link naar een andere website wilt plaatsen, maar Google niet wilt vertellen dat die site moet worden gecrawld. Om een link als nofollow-link aan te wijzen, moet je het attribuut rel=”nofollow” toevoegen aan de code van de link. Nofollow-links laten Google weten dat de link geen PageRank mag doorgeven.
De nofollow-link is om twee redenen nuttig:
Wanneer je naar een site moet linken maar deze niet wilt onderschrijven
Wanneer de link winstgevend is. Google introduceerde rel=”sponsored” (en rel=”ugc”) als een extra type backlink attribuut, en geeft de voorkeur aan het gebruik van rel=”sponsored” voor betaalde of winstgevende links (zoals betaalde advertenties, banner advertenties, affiliate links, gesponsorde inhoud) in plaats van rel=”nofollow”
Houd in gedachten dat nofollow-links niet direct autoriteit doorgeven. Ze kunnen u echter wel merkherkenning en verwijzingsverkeer opleveren.
Follow-links daarentegen zijn gewone links met attributen die Google informeren dat de link PageRank moet doorgeven.
Volg link
U zou een follow link gebruiken als u dat zou willen:
Autoriteit doorgeeft aan een vertrouwde website
De bots van zoekmachines helpen te begrijpen waar de inhoud over gaat
In het kort: Follow links geven aan Google het signaal om een website te crawlen, terwijl nofollow links dat niet doen. PageRank is de metriek die Google helpt te controleren of een link een andere website punten geeft of niet.
2. Links van gebruikers
Gebruik maken van door gebruikers gegenereerde links als een tactiek voor Linkbuilding SEO is niet de ideale route wanneer u op zoek bent naar een betere SEO-strategie. In het verleden heeft Google degenen bestraft die door gebruikers gegenereerde links probeerden te gebruiken.
Door gebruikers gegenereerde links worden soms door u gemaakt met de bedoeling om uw eigen werk te promoten. Ze zijn over het algemeen ook van mindere kwaliteit dan andere Linkbuilding SEO methoden die Google prefereert.
Enkele voorbeelden van links van gebruikers zijn:
Ongemodereerde blogcommentaren
Ingesloten infographics en widgets
Profielpagina’s van gebruikers
Persberichten of handtekeningen onder gastberichten met sterk geoptimaliseerde anchor-tekst
Advertenties
Links van deze bronnen zullen je site geen kwaad doen, maar het is over het algemeen geen goed idee om tijd te besteden aan deze strategie omdat dit soort links waarschijnlijk geen autoriteit zal doorgeven.
3. Natuurlijke links van andere blogs of sites
Natuurlijke links ontstaan meer organisch van lezers die ongevraagd op uw website terechtkomen met een link op hun blog of website. Met dit linktype vraagt u andere webmasters of gebruikers niet om u een backlink te geven.
Het verkrijgen van een natuurlijke link terug naar uw website wordt in ieder geval beschouwd als een “goede link” en is genoemd als een van de veiligste link building technieken. Natuurlijke links zijn ook een van de beste en meest efficiënte manieren om uw blog of uw website te promoten.
Hoe succesvol links opbouwen?
1. Vraag links aan
Outreach kan veel tijd en moeite kosten met weinig beloning, maar kan effectiever zijn met de juiste tools.
Als u geïnteresseerd bent in het krijgen van een backlink van een bepaalde website waarvan u weet dat het kan helpen uw website of pagina’s autoriteit te verhogen, is de kans groot dat u rechtstreeks contact moet opnemen met de website-eigenaar om het te laten gebeuren.
Maar voordat je begint met het aanvragen van backlinks van over het hele internet, moet je een paar dingen in gedachten houden:
Links die je aanvraagt moeten afkomstig zijn van een website die gerelateerd is aan jouw niche
Houd rekening met de prestaties en geloofwaardigheid van de andere website
Het is handig om een goed geschreven e-mail op te stellen voordat u website-eigenaren benadert
Om prospects te vinden en uw campagne te beheren, kunt u onze Link Building Tool gebruiken.
Met de Link Building Tool kunt u prospects aan uw campagne toevoegen en uw outreach-inspanningen organiseren.
2. Handmatig links toevoegen
Handmatige Linkbuilding SEO verwijst naar het zelf plaatsen van links, of dat nu is in een blogcommentaar, op, een gastbericht op een andere site, of in een persbericht.
Wanneer u zelf links toevoegt, hebt u meestal de volledige controle over het resultaat van de tactiek, in tegenstelling tot het vertrouwen op een journalist of een andere derde partij om een link naar uw site te plaatsen.
Dat is precies waarom deze tactiek vaak bekend staat als “handmatige Linkbuilding SEO”. Maar houd in gedachten-links die je zelf in de hand hebt, zijn meestal niet van de hoogste kwaliteit.
In de ogen van Google zijn alle links die niet redactioneel zijn geplaatst, manipulatief. U kunt handmatig links redactioneel toevoegen met opzet, maar het is belangrijk om links niet te spammen of willekeurig toe te voegen.
U hoeft dus niet bang te zijn voor het handmatig toevoegen van links, zolang het maar doordacht gebeurt.
Deze manier van Linkbuilding SEO kan u voordelen opleveren, zoals verwijzend verkeer of u positioneren als een thought leader. Het kan u ook helpen uw merk op te bouwen door interactie met gebruikers binnen uw niche.
Echter, het toevoegen van links op uw eigen zal niet direct geven u een significant concurrentievoordeel. Net als bij quick-win tactieken, is een strategie gebaseerd op traditionele Linkbuilding SEO er waarschijnlijk een die concurrenten gemakkelijk kunnen kopiëren.
3. Verdien Links
Om een echt concurrentievoordeel te behalen via links, moet u een strategie volgen die u in staat stelt redactioneel geplaatste links te verdienen.
Het verdienen van links vergt een grote inspanning maar geeft de hoogste beloning. Dus, wees bereid om tijd en middelen te investeren in het verdienen van links. Door dit te doen, zult u links verkrijgen die concurrenten met moeite zullen kunnen repliceren.
En laten we niet vergeten dat Google ons al jaren vertelt, als onderdeel van hun Webmaster Richtlijnen, dat:
De beste manier om andere sites relevante links van hoge kwaliteit naar de uwe te laten maken, is door unieke, relevante inhoud te creëren die op natuurlijke wijze aan populariteit kan winnen in de internetgemeenschap.
Het maken van goede inhoud loont: Links zijn meestal redactionele stemmen die uit vrije wil worden gegeven, en hoe meer nuttige inhoud je hebt, hoe groter de kans dat iemand anders die inhoud waardevol vindt voor hun lezers en er een link naar zal plaatsen.
Google Webmaster Richtlijnen (Link Schema’s)
Wanneer u een link verdient, besluit een derde partij actief om naar uw website te linken, wat betekent dat ze linken omdat ze daar een reden voor hebben. Dit voegt waarde toe aan hun inhoud en uw site als resultaat.
U kunt de Backlink Analytics tool gebruiken om een idee te krijgen van hoe de backlink profielen van uw concurrenten eruit zien. Navigeer naar het tabblad Concurrenten om uw onderzoek te beginnen en gebruik deze informatie om mogelijkheden voor uw eigen site te vinden.
Vervolgens, plug een concurrent in de tool om het volgende te bekijken:
Gebruik het Anchors-rapport om de meest voorkomende anchor-tekst te vinden die in hun backlinks wordt gebruikt
Gebruik het Referring Domains Report om te zien welke domeinen naar hun site linken en of ze recentelijk backlinks hebben gewonnen of verloren
Gebruik het Indexed Pages Report om te zien welke pagina’s van de website van je concurrent de meeste backlinks hebben gekregen
img-semblog
Backlink Analytics Concurrenten Rapport
Strategieën voor succesvolle Linkbuilding SEO
Nu het leuke gedeelte. Er zijn vele methoden voor een goede Linkbuilding SEO, maar sommige zullen succesvoller blijken dan de meeste.
Hieronder vindt u een aantal methoden voor het opbouwen van gezonde backlinks van kwaliteitswebsites.
Maak Linkable Assets
Linkbare activa zijn stukken van inhoud bedoeld om links aan te trekken. Een veelgebruikt type linkable asset is een infographic-het is een goede strategie om origineel onderzoek als een grafiek te presenteren aan mensen in uw niche.
Daarnaast is het maken van linkable assets een geweldige manier om naamsbekendheid op te bouwen en aandacht te krijgen in de sociale media.
Infographics hebben ongeveer 30 keer meer kans om gelezen te worden dan een volledig artikel, dus het maken van begeleidende linkable assets kan de kloof dichten voor diegenen die uw volledige stuk content niet willen lezen.
Word actief op sociale media
Een gemakkelijke manier om te beginnen met het opbouwen van backlinks is het posten van uw inhoud op sociale media. En als je eenmaal gewapend bent met afbeeldingen en linkbare assets, zullen je kansen op het verdienen van backlinks waarschijnlijk toenemen.
Maar vergeet niet om actief te zijn op sociale media buiten het delen van nieuwe berichten, of u zult talloze kansen missen om naamsbekendheid te verspreiden.
Zelfs als u nieuw bent op het gebied van sociale media, kunt u gemakkelijk aan de slag:
Post nieuws en updates over uw merk
Ga de dialoog aan met uw publiek in uw opmerkingen
Reageer op merkvermeldingen
Neem deel aan sociale media gesprekken binnen uw niche
LinkedIn enquête
Een manier om de betrokkenheid van uw gebruikers aan te moedigen is door polls te gebruiken als conversatiestarter. Het is ook een win-win situatie, omdat het een manier is om onderzoek te doen onder het publiek.
Dit zijn allemaal goede praktijken om de zichtbaarheid van uw merk op sociale media te vergroten, wat kan leiden tot meer autoriteit en mogelijke backlinks.
U kunt ook uw social media-profielen optimaliseren en ervoor zorgen dat ze de link naar uw site in hun bios opnemen.
Een andere nuttige tactiek is ervoor te zorgen dat u merken en mensen met invloed in uw inhoud tagt wanneer u het over hen hebt. Als ze aan social listening doen, is de kans groot dat ze de post of de link die je hebt gedeeld op social media zullen delen, wat je zal helpen een backlink te genereren van een ander profiel dan je eigen.
Doe mee aan strategisch gastplaatsing
Google’s Matt Cutts kondigde in 2014 de dood van gastbloggen aan, maar is het echt dood?
Dat is een ingewikkeld antwoord. De oude manier van gastbloggen is zeker dood; het zou geen goed idee zijn om inhoud te publiceren op sites die een lage autoriteit hebben en geen relevantie hebben voor uw bedrijf, alleen om backlinks te krijgen.
Echter, gastbloggen kan een goede manier zijn om links te verdienen als je het strategisch aanpakt.
Hoewel het niet de meest schaalbare tactiek is, kan het voordelig zijn om samen te werken met een bedrijf in uw branche om een case study uit te voeren of de resultaten van gezamenlijk onderzoek te presenteren.
Als u verzoeken krijgt van mensen die geld vragen voor gastberichten op hun site, is dit meteen een rode vlag. Google is tegenwoordig veel te geavanceerd om in deze tactieken te trappen, dus het is beter om de andere kant op te rennen.
Als u een goede kans ziet voor een samenwerking voor een case study, begin dan met rechtstreeks contact op te nemen met de eigenaar van de site en leg uw idee voor. Het zoeken naar gastberichten zal niet altijd lukken, maar het kan leiden tot meer verkeer en backlinks als het goed gedaan wordt.
Gastbloggen do’s en don’ts
Maak gebruik van Broken Link Building. Zelfs als u niet de tijd heeft om nieuwe inhoud te creëren, kunt u door broken link building gebruik maken van inhoud die al op uw site staat.
Voorbeeld van broken link building : Zoek naar gebroken externe links op sites binnen uw niche en reik uit met een aanbevolen stuk inhoud van uw site kunnen ze vervangen door.
Begin met het navigeren naar Backlink Analytics en voer het domein van een concurrent in. Ga naar het Indexed Pages-rapport en vink “Broken Pages” aan de linkerkant aan. Dit toont u welke gebroken pagina’s op een bepaalde site backlinks hebben die naar hen wijzen. Van hieruit kunt u vergelijkbare pagina’s op uw site vinden en specifieke sites binnen uw vakgebied bereiken.
Vind niet-gelinkte merkvermeldingen
Veel bedrijven worden van tijd tot tijd genoemd in de pers. Sommige verwijzingen zijn natuurlijk en andere zijn het resultaat van de inspanningen van uw PR-team.
Het is niet ongewoon dat deze vermelding geen link heeft en gewoon een vermelding van het merk is, maar het is vaak gemakkelijk om dit met slechts minimale inspanning om te zetten in een link. Het harde werk van het verkrijgen van de dekking in de eerste plaats is al gedaan.
U kunt merkvermeldingen vinden door gebruik te maken van de Brand Monitoring tool om meldingen te ontvangen wanneer iemand u vermeldt maar nog geen link naar uw site heeft geplaatst.
Merk monitoring tool vermeldingen
U kunt dan beleefd een e-mail sturen naar de persoon die u vermeldt en hen vragen om een link toe te voegen, waarbij u ervoor zorgt dat u aantoont hoe de link waarde toevoegt aan hun lezers – dit zal hun beslissing vergemakkelijken.
U zult niet altijd een link toegevoegd krijgen, maar voor slechts een minimale inspanning, maken degenen die u met deze tactiek wel weet te vinden het de moeite waard.
Backlinks van concurrenten namaken
Deze tactiek is niets meer dan het overnemen en repliceren van dezelfde link building strategie als concurrenten die aan de winnende hand zijn in de wereld van link building. We bieden een diepgaande gids over reverse engineering van de backlinks van concurrenten, maar we zullen hier ingaan op de basis.
Begin met het navigeren naar de Backlink Gap tool en het invoeren van uw domein en ten minste een van de domeinen van uw concurrenten.
In het onderstaande voorbeeld zie je pijlen die wijzen naar het aantal backlinks voor sites van concurrenten waar je geen backlinks van krijgt. Klik op de pijl om specifieke sites te vinden.
Als u kansen vindt om na te streven, klikt u op de blauwe knop “Start Outreach” om uw bevindingen toe te voegen aan de Link Building tool.
Verloren backlinks terugwinnen
Hoewel het belangrijk is om te zoeken naar nieuwe mogelijkheden voor Linkbuilding SEO, kan het ook nuttig zijn om een oogje in het zeil te houden voor eerdere backlinks die u hebt verdiend maar bent kwijtgeraakt.
Ga naar de Backlink Analytics tool en klik op het Backlinks rapport.
Backlinks Analytics resutls : Selecteer “Verloren” boven de lijst van backlinks en bekijk de resultaten. U kunt de site bekijken waarvan u de backlink bent verloren, evenals wanneer u de link voor het eerst ontving en wanneer u deze verloor.
Verloren backlinks
Hou er rekening mee dat je soms links verliest omdat de pagina die naar jou linkte werd verwijderd.
Als de backlink verloren is gegaan door het herschrijven van de pagina, kun je beleefd contact opnemen en een plek in de inhoud voorstellen waar ze de link kunnen plaatsen. Bonuspunten als je de pagina onlangs hebt bijgewerkt met nieuwe informatie, omdat dit het verzoek dwingender kan maken.
Er zijn nog veel meer Linkbuilding SEO strategieën om te volgen, en we moedigen u aan er een paar te proberen! We hebben 850 SEO-experts ondervraagd, en hieronder zie je wat zij de meest effectieve manieren vonden om backlinks te verkrijgen.
Meest effectieve link building strategieën
We hebben een enquête gehouden onder
850 SEO-professionals
en dit zijn volgens hen de beste Linkbuilding SEO strategieën.
Hoe weet je of een link een goede link is?
Met 1,88 miljard websites op het internet, en meer dan 25 miljard geïndexeerde webpagina’s, zijn er schijnbaar oneindig veel links.
Dus hoe kan je het verschil zien tussen een goede link en een slechte link?
Er zijn vijf manieren waarop je kunt zien of een link een goede link is of niet.
Wat maakt een “goede” link?
1. Relevantie
Links moeten afkomstig zijn van websites met inhoud die nauw verband houdt met het onderwerp van uw eigen website. Dit helpt om er zeker van te zijn dat u de juiste links bouwt.
Wanneer u naar linkmogelijkheden zoekt, moet u zich afvragen of u er nog steeds naar zou streven als Google niet zou bestaan of links niet zou gebruiken als onderdeel van zijn algoritme.
Als het antwoord ja is, betekent dit meestal dat het van een actueel gerelateerde website komt waar uw publiek online rondhangt. Als u nee zou antwoorden, is dat een goede indicatie dat de link niet relevant is voor uw bedrijf.
2. Betrouwbaarheid
Er zijn verschillende manieren om de betrouwbaarheid van een website te controleren wanneer u de kwaliteit van een backlink controleert, waaronder:
De levensduur van de site
Of de URL een secure socket layer (SSL) bevat
Sociale media activiteit
Of er een privacybeleid aanwezig is
Of de website bevooroordeeld is
De hoeveelheid verkeer die de site elke maand bereikt
Meestal, als de site al lang bestaat, elke maand een gezonde hoeveelheid verkeer genereert, actief is op sociale media, en elementen heeft die erop wijzen dat het een veilige site is, is dit waarschijnlijk een goede link.
3. Plaatsing
Waar u uw links plaatst is ook belangrijk omdat het direct invloed kan hebben op de zichtbaarheid en de prestaties van de link zelf.
De beste plaats voor links is in het bovenste deel van uw inhoud.
Gebruikers zullen eerder links zien bovenaan de pagina als ze voor het eerst op de pagina komen, in tegenstelling tot de voettekst, die ze wel of niet kunnen bereiken. Probeer links in zijbalken, het onderste deel van de inhoud en de voettekst te vermijden.
4. Autoriteit Score
Autoriteitsscore helpt om te meten hoe invloedrijk de links van een website of een domein zijn. In de meeste gevallen, hoe hoger het gewicht van uw website’s Authority Score, hoe meer vertrouwd uw domein wordt verondersteld te zijn.
Hoe dichter uw score bij 100 ligt, op een schaal van 1 tot 100, hoe beter het is. Link impact als uw domein blijft groeien is ook gebaseerd op de niche van uw site.
U kunt de Authority Score van uw website controleren met de Backlink Analytics tool. Daarnaast kunt u de scores van verwijzende domeinen zien om te zien hoe gunstig deze links zijn voor uw website.
5. Ankertekst
Ankertekst is de tekst die wordt gebruikt om van de ene pagina naar de andere te linken.
Terwijl ankertekst wordt gebruikt om lezers context te geven voor een specifieke pagina of site, gebruikt Google’s algoritme ankertekst om aan te geven waar een pagina over gaat en kan daarom helpen de ranking te beïnvloeden.
Google’s richtlijnen stellen echter dat geoptimaliseerde ankertekst (met hoofddoeltrefwoorden of commerciële termen) in strijd is met hun richtlijnen, en dat overmatig gebruik bijdraagt aan het toepassen van handmatige acties.
Uw linkprofiel moet een natuurlijke mix bevatten, met geen duidelijke piek van links met geoptimaliseerde anchor-tekst.
Welke linkbuildingtactieken moet ik vermijden?
We zijn hier allemaal om Google’s algoritme te behagen, zodat we de toppositie in de SERP’s kunnen claimen. Helaas lijken sommige tactieken die u snel voordeel opleveren in eerste instantie misschien leuk, maar ze kunnen op de lange termijn een negatieve invloed hebben op uw site.
Hier zijn enkele van de dingen die u moet vermijden bij Linkbuilding SEO.
Links verdienen is hard werken, dat valt niet te ontkennen. Zelfs handmatige Linkbuilding SEO en de vele beschikbare quick-win tactieken vergen inspanning om resultaten te zien.
Dit soort links worden beschouwd als giftige backlinks, en het is het beste om te vermijden dat je deze actief nastreeft.
Tegenwoordig hoef je je minder zorgen te maken als je ongewenste backlinks naar je site hebt, zolang je maar niet daadwerkelijk hebt meegedaan aan een Linkbuilding SEO programma.
U kunt echter de Backlink Audit tool gebruiken om een oogje te houden op giftige backlinks die uw kant op wijzen en zelfs kijken naar individuele giftige markers die bijdragen aan de algehele mogelijke giftigheid van een link.
Enkele dingen om te onthouden:
Naar de mening van velen is het gebruik van betaalde links luie Linkbuilding SEO
Betaalde Linkbuilding SEO manipuleert Google’s algoritme en is een tactiek die weinig moeite kost maar toch een extreem hoog risico inhoudt
De meeste betaalde links komen van sites die niet op de top zijn afgestemd, een hoog aantal uitgaande links hebben en over het algemeen van lage kwaliteit zijn
Afgezien van dit risico, vergeet niet dat als u links kunt kopen, uw concurrenten dat ook kunnen
Er zijn, natuurlijk, een paar uitzonderingen op de regels:
Wanneer het verdienen van links ter ondersteuning van uw SEO-strategie niet de primaire focus is, kan betaalde Linkbuilding SEO worden gebruikt
Wanneer u op zoek bent om verwijzend verkeer te landen of uw merk autoriteit op te bouwen. Dit kan onder meer u gesponsorde plaatsingen en advertenties op vertrouwde, relevante sites. En als dit het geval is, moet u altijd een rel=”nofollow” of rel=”gesponsord” attribuut in de plaats om een negatieve impact op uw zoekresultaten te voorkomen.
Als algemene regel geldt dat het gebruik van betaalde links puur om je rankings te helpen verhogen een no-go zou moeten zijn.
Als u uw toevlucht neemt tot riskante tactieken, riskeert u giftige links in uw backlink profiel te hebben die u een Google penalty kunnen opleveren en uw rankings negatief kunnen beïnvloeden.
Het is niet ongebruikelijk dat het maanden of zelfs jaren duurt om van een penalty te herstellen, dus het is beter om het zekere voor het onzekere te nemen.
Hoe het succes van linkbuilding te meten
Het succes van een link building campagne hangt af van de doelstellingen van uw campagne. Het is belangrijk om te begrijpen welke metriek in overweging moet worden genomen bij het bepalen van deze doelen.
Het is geen goed idee om je te richten op het aantal links dat je bouwt, omdat je zult merken dat dit ten koste gaat van de kwaliteit. En, je moet gebruik maken van de inzichten van concurrenten om de link kloof tussen u en anderen te bepalen en ervoor te zorgen dat u de juiste links bouwt die uw rankings verhogen.
Maar als je kijkt naar metrieken, wil je overwegen om een of meer van de volgende te gebruiken:
Autoriteit Score: Deze Semrush metric rangschikt de algehele kwaliteit van een website, die u kan helpen bepalen hoe impactvol een backlink van een site kan zijn. Als een site een lagere autoriteitsscore heeft, zal het waarschijnlijk niet zo gunstig zijn.
Verhouding van Follow tot Nofollow Links: Het is normaal om een mix van verschillende soorten links in je backlinkprofiel te zien, maar over het algemeen geldt: hoe meer follow links je hebt, hoe beter. Follow links zijn een signaal naar Google om autoriteit door te geven aan uw site.
Topical Relevance: Zijn uw backlinks van bronnen die nauw verband houden met uw bedrijf? Als u backlinks hebt van sites die geen relatie hebben met uw bedrijf, kan deze backlink niet zo veel gewicht in de schaal leggen (vooral als het een spammy link is).
Unieke verwijzende domeinen: Backlinks krijgen van een verscheidenheid aan sites van hoge kwaliteit is beter dan meerdere backlinks krijgen van slechts één domein, zelfs als dat domein ook van hoge kwaliteit is.
Giftige links: Als u backlinks hebt die in Semrush zijn gemarkeerd als “giftig”, hoeft u zich geen zorgen te maken-Goole is slim genoeg om deze te negeren zolang u niet hebt deelgenomen aan een Linkbuilding SEO schema. Deze links zullen echter geen gewicht in de schaal leggen.
U kunt ook doelen overwegen zoals merkbekendheid, links, en plaatsingen op bepaalde publicaties, verwijzend verkeer, en nog veel meer. Het gaat allemaal om het meten van die dingen die voor u als bedrijf van belang zijn.
Onze beste Link Building Tools
Dus u weet wat te doen en wat niet te doen als het gaat om link building. Nu heeft u alleen nog de tools nodig. Gelukkig heeft Semrush vier krachtige tools om u te helpen een gezonde link building strategie op te bouwen.
Deze vier tools zijn:
Backlink Analytics: helpt u snel een backlinkprofiel te evalueren, de backlinks van elk domein te volgen, en geeft inzicht in de huidige strategieën van een concurrent
Backlink Audit: laat u toe om de huidige gezondheid en status van uw backlink profiel te onderzoeken en elke plaats waar toxische backlinks aanwezig zouden kunnen zijn
Link Building Tool: helpt bij het verkennen van backlink mogelijkheden, leert meer over de website die verbonden is aan de backlink mogelijkheid, en houdt de voortgang van de link bij
Bulkanalyse: hiermee kunt u tot 200 URL’s van verschillende concurrenten uploaden, zodat u meer kansen kunt vinden om links te bouwen
U kunt meer te weten komen over deze functies door onze link building toolkit pagina te bezoeken.