Linkbuilding teksten zijn zeer belangrijk voor het ondersteunen van je zoekwoorden. Met Linkbuilding Teksten bedoelen we eigenlijk de Ankertekst voor linkbuilding.  Er zijn een paar belangrijke dingen waar we rekening moeten mee houden bij een linkbuildingcampagne.

Linkbuilding Teksten (ankerteksten)

Google houdt van Exact Match… tot op zekere hoogte Google zegt het volgende over het effectief gebruiken van ankertekst voor zowel lezers als zoekmachines:

Wanneer je linktekst schrijft, gebruik dan een zin die beschrijft wat de lezer zal zien na het volgen van de link. Links moeten logisch zijn zonder de omringende tekst. Dit is enigszins vaag, maar het is eenvoudig: ankertekst moet beschrijven wat de lezer krijgt als hij op een bepaalde link klikt.

Als uw ankertekst ‘strategieën voor linkbuilding’ is, moet de gebruiker die heeft geklikt worden doorverwezen naar een bericht over strategieën voor  Linkbuilding Teksten.

Volgens Google bevat een goede linktekst “de exacte tekst van de titel of kop waarnaar u verwijst” of “een beschrijving van de bestemmingspagina”. In plaats van zinnen als ‘klik hier’ of ‘meer informatie’ te gebruiken, geeft Google de voorkeur aan meer exacte overeenkomsten en nauw verwante variaties op de inhoud waarop gebruikers klikken.

Waarom? Het biedt een betere gebruikerservaring en het is gemakkelijker voor zoekmachines om te crawlen. Gebruikers weten precies wat ze krijgen als ze klikken. En ze klikken alleen als ze meer willen weten. Dit betekent echter niet dat je dit moet gebruiken voor rankings.

Je zou bijvoorbeeld niet als gast op 200 verschillende sites moeten posten en exacte match-ankers in elk stuk moeten proppen. Elk anker zou niet exact hetzelfde anker moeten zijn. Google identificeert dit als een direct link-schema , onderhevig aan boetes, handmatige actie, enz.

De moraal van het verhaal: als je veel natuurlijke backlinks verwerft met exacte of gerelateerde match-ankers, is dat fantastisch. Dus er moet variatie zitten  in de linkbuilding teksten.

Bijvoorbeeld wil je linkbuilding doen voor het woord auto verhuur dan moet je niet alleen auto verhuur als anchortekst gebruiken maar ook bijvoorbeeld: Auto verhuur Oost-Vlaanderen, klik hier voor auto verhuur, auto verhuur bedrijven, auto verhuur expert …

U kunt en moet uw ankertekst controleren

Het hebben van honderden exact match-ankers voor zoekwoorden is een recept voor rode vlaggen. Vooral als ze het grootste deel van je backlinks uitmaken. Maar soms heb je op een natuurlijke manier links gekregen.

Laat uw bedrijf vandaag nog groeien met ons linkbuilding advies

Linkbuilding Vlaanderen helpt je om onnodige fouten te maken. Wij zullen onze klanten steeds adviseren bij het bepalen van de juiste zoekwoorden en anchorteksten. Want dit is even belangrijk dan de inhoud van de website waar u links op staan. Naast een relevante inhoud worden de linkbuilding teksten handig door ons aangemaakt voor je zoekwoorden, en van synoniemen en meervouden van deze zoekwoorden.

Zelfs als je maar 20/100 krijgt gewijzigd, is dat nog steeds een fantastische conversieratio en een geweldige manier om het totale aantal exacte overeenkomsten dat je krijgt te beperken.

Met behulp van Ahref’s Ankers-rapport kunt u een spreiding van de huidige ankertekst en relevante statistieken weergeven, zoals verwijzende domeinen, gevolgde of niet-gevolgde links en meer.

Wanneer u links wilt verdienen of bouwen, kunt u ook de mogelijkheid om naar uw stuk te linken diversifiëren.Dit zal op zijn beurt uw ankers diversifiëren.

Laat uw teksten schrijven door onze experts

Een ondernemer is vaak druk met van alles en veel meer. Daarom schiet het schrijven van waardevolle blogberichten er nog wel eens bij in.

Laat u Linkbuilding teksten schrijven door ons team. Wij schrijven teksten van 500 tot 750 woorden relevant aan het zoekwoord dat je wil ondersteunen. Daarna plaatsen we de blog + tekst op één van onze kwaliteits websites, uiteraard relevant aan het artikel.

Bel ons voor info +32 495/21 45 83 of mail: info@seobureau.be

linkbuilkding teksten


 

Goed afgeronde ankers zijn ideaal

Google houdt van exacte overeenkomsten (en variaties), zolang u geen richtlijnen overtreedt met grootschalige linkschema’s. Dat gezegd hebbende, je hele backlinkprofiel mag geen 100% exact match-ankers bevatten.

Waarom? Het is gewoon niet realistisch. De meeste makers van inhoud of websites zullen niet elke keer exacte trefwoordankers gebruiken. Zoveel als Google zegt dat het natuurlijk is en zelfs de voorkeur heeft, maakt het idee van exacte match-ankers mensen nog steeds op hun hoede.

Ankers kunnen en moeten variëren van homepage-branding tot trefwoordvariaties en zelfs citaten.

Recente gegevens tonen zelfs aan dat de sites met de hoogste Alexa-ranglijst een natuurlijk ankertekstprofiel hebben met een mix van:

  • Merkankers (bijvoorbeeld Search Engine Journal).
  • Exacte matchankers.
  • Algemene / gerandomiseerde ankers.
  • Ankers van de afbeeldingsbron.

Top Alexa-rankingsites hebben deze mix omdat het op grote schaal natuurlijk is.

Als u 500 backlinks had en elke backlink was precies afgestemd op uw doelpagina, zou dat aan Google kunnen signaleren dat u hun systeem manipuleerde en controle had over al deze ankers.

Hoewel je geen controle hebt over de ankertekst voor talloze links die je ontvangt, begin je met het beoordelen van je huidige ankertekstspreiding.

Als je een overweldigend aantal trefwoordankers hebt, probeer dan een merkanker te gebruiken of verwijs naar iets hyperspecifieks in het artikel.

Probeer een natuurlijke mix van ankerteksten tot stand te brengen die elk linkschema of systeemmanipulatie vermijdt.

Conclusie

Ankertekst kan een gevoelig, lastig onderwerp zijn voor zowel SEO-professionals als bloggers.

Weten hoe en wanneer u naar de juiste inhoud moet linken, is niet eenvoudig. Google stuurt vaak gemengde signalen en slaagt er niet in grijze gebieden te verduidelijken. Met de nieuwste bronnen kunnen we er zeker van zijn dat exacte match-ankers nuttig zijn voor Google en lezers, zolang u geen linkschema’s schendt.

Het hebben van goed afgeronde ankers heeft altijd de voorkeur als je ooit inspraak hebt in de links die je verwerft.

Kijk altijd naar uw bestaande ankertekstspreiding om te bepalen of u een goed afgerond profiel heeft en herhaal op basis van prestaties.