Marketing advies nodig? Dan zit je hier goed! Het lijdt geen twijfel dat digitale marketing cruciaal is als het gaat om het succes van elk bedrijf, ongeacht in welke branche u zich bevindt. Dus wat zijn enkele tips en trucs voor digitale marketing die we kunnen toepassen van grotere (beter gefinancierde) merken?
De pandemie heeft veel bedrijven ertoe aangezet om de waarde in te zien van digitale marketing om nieuwe klanten aan te trekken. Van 2020 tot 2022 voorspelt eMarketer dat digitale marketing met 36% zal groeien en 54% van het marketingbudget in beslag zal nemen!
Waarom? Omdat digitale marketing ons helpt om direct te zien wat klanten willen . Met de toename van digitale marketinggegevens, tools, analyses en digitale marketingsoftware, is het veel gemakkelijker om het daadwerkelijke online klantgedrag te zien … en erop in te spelen! Digitale marketing heeft bedrijven in staat gesteld waardevolle inzichten te verwerven in de hoofden van klanten.
Online Marketing advies
Wanneer het op de juiste manier wordt geïmplementeerd, stelt digitale marketing uw bedrijf in staat om zijn klanten te targeten en te bereiken, nieuwe klanten te classificeren, de verkoop te verhogen en blijvende groei te ervaren. Deze digitale marketingbenaderingen maken uw bedrijf online zichtbaar voor uw bestaande klanten en brengen u in contact met nieuwe. Laten we een duik nemen om de 10 beste digitale marketingtrucs te begrijpen die u vandaag kunt gebruiken om uw bedrijf te laten groeien zegt nu zelf Online Marketing advies is goed meegenomen.
Wat is digitale marketing vandaag?
Digitale marketing is het gebruik van internet, sociale-mediaplatforms, websites, e-mails en al onze elektronische apparaten om uw bedrijf gevonden te krijgen door nieuwe klanten.
Digitale marketing zit in een stijgende lijn naarmate meer mensen internet en sociale platforms gebruiken om werk gedaan te krijgen en te spelen.
In de digitale wereld van vandaag draait marketing om contact maken met uw potentiële klanten op de juiste plaats en op het juiste moment, hun vertrouwen winnen, hen informeren over de nieuwste trends en vervolgens uw bedrijf positioneren als een oplossing voor hun behoeften.
Dit betekent dat u gevonden moet worden, gedeeld moet worden en uw bedrijf moet laten groeien op de voorwaarden van uw kopers waar ze hun tijd besteden en met de antwoorden op hun vragen.
Digitale marketingstrategie omvat een reeks marketingactiviteiten, zoals contentmarketing, e-mailmarketing, zoekmachineoptimalisatie, mobiele marketing en meer. Daarom hebben we een lijst samengesteld met de digitale marketingtrucs die door alle bekende zakelijke merken ter wereld worden gebruikt.
1. Combineer SEO en contentmarketing
SEO is zeker niets nieuws. Lange tijd was SEO een functie van trefwoorden en codering. Toen werd Google slimmer. Dus hoewel SEO niets is, ontdekten we dat het combineren van SEO en contentmarketing een van de meest effectieve marketingtrends is die we in 2022 zullen zien.
Tegenwoordig hebben de meeste statistieken in het algoritme van Google te maken met inhoud ( zelfs Google geeft dit toe ) en de betrokkenheid die u wint door de distributie van geweldige inhoud. Het gebruik van verschillende soorten inhoud (visueel, tekst, video, infographics, audio, enz.) doet veel beter dan het gebruik van één type inhoud.
Online Marketing advies Meer inhoud – Naarmate meer bedrijven contentmarketing omarmen, wordt de concurrentie steeds groter. Alles wat u online doet, wordt overspoeld door ruis en een overdaad aan informatie. Om vooruit te komen, moet elk bedrijf betere en meer content publiceren .
Volgens HubSpot-gegevens is minimaal één keer per week publiceren van cruciaal belang voor de ROI en daalt de ROI behoorlijk snel wanneer u minder vaak publiceert. Het gaat echter niet om kwantiteit versus kwaliteit , maar om een ideale mix van beide.
Online Marketing advies Waardevolle inhoud – Inhoud moet vermakelijk, informatief en empathisch zijn. Waardevolle inhoud beantwoordt de zoekintentie of de vraag van de zoekmachine, maar is ook zo gestructureerd dat het betrokkenheid stimuleert, zoals abonnementen op uw e-mail, delen, opmerkingen en andere acties die bijdragen aan ROI.
Online Marketing advies Originele inhoud – Inhoud kan audio, video of tekst zijn, maar als u besluit een of al deze digitale inhoud te gebruiken, zorg er dan voor dat deze goed en origineel is. Als u zelf geen unieke, boeiende en goede inhoud kunt maken, kunt u een expert inhuren om inhoud voor uw website en sociale mediaplatforms te maken. Dit is waar je een krachtig Online Marketing advies contentmarketingplan nodig hebt als nooit tevoren.
Online Marketing advies Passende inhoud – Zoals je kunt zien in deze infographic van Occam’s Razor (wat een slimme kerel!), Moet je inhoud produceren die geschikt is voor elke fase in het conversieproces (en je statistieken moeten overeenkomen met je doel met elk stuk inhoud) .
Weten waar een bezoeker zich in het conversieproces bevindt, is niet altijd gemakkelijk, maar als u de inhoud goed hebt gecodeerd (door trackingcodes toe te passen zodat u weet welk type inhoud hen ertoe heeft aangezet uw site te bezoeken) en tools gebruikt die laat u volgen waar bezoekers eerder zijn geweest, u kunt een weloverwogen schatting maken van welke inhoud ze nodig hebben.
Door de juiste inhoud op het juiste moment te leveren, is de kans groter dat u bezoekers in kopers verandert .
Bereik is belangrijk. Hoe meer bezoekers u naar uw site trekt, als alles gelijk is, hoe hoger uw ROI. Dit is een van de redenen waarom het belangrijk is om meerdere sociale platforms te hebben en links naar uw inhoud te hebben, zodat bezoekers uw inhoud gemakkelijk kunnen delen. Je moet je inhoud delen zodra deze is gepubliceerd en hier is een schema dat we aanbevelen:
Zoals mijn dochter je zal vertellen: deel meer dan eens op Instagram en ze zal je ontvolgen! Naast het delen van uw eigen inhoud, moet u inhoud delen die is gemaakt door andere geweldige bedrijven/experts. Veel experts raden aan dat u 20% van uw promotionele inhoud en 80% andere waardevolle inhoud die u vindt, deelt.
2. Zorg voor een zichtbare aanwezigheid op relevante socialemediaplatforms
Online gezien worden is de sleutel tot succes voor elk bedrijf, vooral in de wereld van vandaag waar bijna alle bedrijven digitaal zijn gegaan. Het is een van de manieren om je te onderscheiden van de massa.
Om deze reden moet u uw online aanwezigheid op relevante sociale medianetwerken opbouwen . Houd er rekening mee dat er tal van sociale netwerken beschikbaar zijn, maar u moet bepalen waar uw klanten het grootste deel van hun tijd doorbrengen en hen daarop richten. Kies degene die relevant zijn voor uw bedrijf en prospects en bouw daar uw online aanwezigheid op.
En onthoud dat sociale media niet de plaats zijn om uw producten te pitchen (tenzij uw achternaam Kardashian is). Sociale media zijn om te delen en te betrekken. Maar sociale media zijn niet het beste digitale marketingkanaal om bedrijfsgroei aan te tonen.
3. Optimaliseer uw website voor mobiel browsen
Om ervoor te zorgen dat uw inhoud mobielvriendelijk is, zijn uw website en sociale medianetwerken toegankelijk op desktops en mobiele apparaten. Klanten gebruiken meestal smartphones en tablets om toegang te krijgen tot internet.
Het is dus cruciaal om uw website en inhoud toegankelijk te maken voor gebruikers op alle schermformaten. Werk uw website-ontwerp bij met de nieuwste trends en kleurenschema’s.
4. Gebruik de juiste hulpmiddelen
Digitale marketing is een samensmelting van verschillende strategieën gericht op een overvloed aan kanalen, zoals SEO, PPC, sociale media, enzovoort.
Om ervoor te zorgen dat je een geïntegreerde marketingmix hebt, heb je de juiste digitale marketingtools nodig om effectieve campagnes te voeren. Je moet ook expertise ontwikkelen om ze te gebruiken en de inzichten in de juiste context toe te passen.
5. Wees geweldig in design
Design ligt ten grondslag aan veel van wat digitale marketing tot een succes maakt. Of u nu een website, een bestemmingspagina ontwerpt of een afbeelding voor uw website, advertentie of infographic maakt, u moet over goede ontwerpvaardigheden beschikken. We zijn niet allemaal whizzkids als het gaat om ontwerpen, maar er zijn enkele hulpmiddelen om te helpen.
Canva – is een geweldige tool voor het maken van afbeeldingen op sociale media, of je ze nu nodig hebt voor je profiel of als afbeeldingen om in berichten op te nemen. Een aspect van Canva dat ik erg leuk vind, zijn de sjablonen die helpen bij het ontwerpen van fantastisch uitziende afbeeldingen, zelfs als je niets weet over lay-out of welke lettertypen bij elkaar passen. Ze voegen voortdurend nieuwe afbeeldingen en hulpmiddelen toe, zoals infographic-sjablonen, om u te helpen.
Photoshop – het is weliswaar duur, maar Photoshop is een geweldige ontwerptool. Gelukkig kun je nu de volledige creatieve cloud van Adobe krijgen voor slechts $ 29 per maand als je op school zit en een beetje meer om zakelijk te gebruiken. Vroeger was het moeilijker om Photoshop te gebruiken, maar nu zijn er talloze tutorials op YouTube en Photoshop bevat nu kleine mini-tutorials als je de muisaanwijzer over de knoppen beweegt.
6. Maak een e-maillijst
E- mail is nog steeds een effectieve aanjager van de ROI van digitale marketing. In feite levert e-mail ongeveer $ 36 aan ROI op voor elke bestede dollar! Maar je moet het goed doen.
Zorg ervoor dat uw website een aanmeldingsformulier voor de e-mailnieuwsbrief bevat. Lever waardevolle inhoud aan uw abonnees, niet alleen promotie. Verhalen vertellen.
7. Besteed aan digitale advertenties
Luister, veel mensen geven uit aan digitale advertenties. Er zijn er maar weinig die een ROI kunnen laten zien . (Als dat zo is, laat het me dan weten. Ik vertel je verhaal graag!)
Digitale advertenties, waaronder PPC (pay-per-click) Google-advertenties, YouTube-advertenties, advertenties op sociale media op platforms zoals Facebook, Instagram, LinkedIn en Twitter, Snapchat en Tiktok zijn allemaal dingen die u zou kunnen testen om digitale marketingsucces te leveren.
We hebben het allemaal geprobeerd. De enige benadering die we hebben gevonden die relevant verkeer, betrokken bezoekers en het converteren van leads oplevert, is wat we contextuele inhoudspromotie noemen . We vinden uw doelgroep waar ze zich ook op internet bevinden en we bieden ze een advertentie aan. Maar geen advertentie voor uw product. En advertentie voor uw inhoud.
Vervolgens verzamelen we dat publiek in een retargetingpool . En we raken ze met aanbiedingen zoals e-books, webinars, gratis gidsen. Hierdoor kunnen we CPC’s leveren die 80% lager zijn dan gemiddeld en CTR’s die 4-5 keer hoger zijn dan gemiddeld.
8. Gebruik infographics
Mensen houden van infographics omdat ze aantrekkelijk zijn. Merk op dat onze hersenen afbeeldingen sneller moeten verwerken dan tekst. Een foto zegt meer dan duizend woorden, en mensen zullen ze vaker delen dan teksten.
Hier zijn enkele voorbeelden van de beste content-infographics die geweldige marketeers hebben gemaakt en gebruikt om te resoneren met hun publiek.
9. Houd uw analyses nauwlettend in de gaten
Bijna het andere uiteinde van het spectrum van creativiteit is analyse, maar dat is precies de combinatie die je nodig hebt voor succes op het gebied van digitale marketing. Google Analytics is perfect voor het begrijpen van kritieke elementen van uw website en hoe bezoekers er doorheen navigeren. Als u probeert te leren hoe u inzichten kunt verkrijgen uit Google Analytics, kunt u Google Data Studio gebruiken om een proefrit te maken met gegevens van de e-commercesite van Google.
Voor analyses buiten Google Analytics bestaan er een aantal geweldige tools. U kunt individuele analyses van elk sociaal netwerk gebruiken (bijv. Facebook, Pinterest, enz.), u kunt ze allemaal op één plek brengen met behulp van een dashboardprogramma zoals Cognos (van IBM), of u kunt betalen voor een krachtiger hulpmiddel om meer inzichten krijgen.
10. Integreer strategieën en campagnes over verschillende kanalen
Het integreren van deze tactieken kan een hele uitdaging zijn, vooral in een groter bedrijf waar verschillende teams verschillende platforms kunnen beheren of waar verschillende reclamebureaus verschillende aspecten van marketing behandelen, zoals contentmarketing, betaald en sociaal. Maar u moet integreren om echt succes op het gebied van digitale marketing te behalen.
Een groot deel van conversie is frequentie en tenzij de inspanningen worden gecoördineerd, verliest u frequentie.
Laten we het hebben over hoe u deze tactieken integreert die bijdragen aan het succes van digitale marketing.
Strategische planning
De eerste stap in integratie is het hebben van een strategisch plan. Heb je er geen, hier is een link naar het maken van een digitaal marketingplan .
Coördinatie komt van strategische elementen zoals berichten, maar zelfs elementen zoals missie en doelen helpen bij het integreren van inspanningen door een paraplu te creëren waaronder teams berichten, infographics en de statistieken maken die worden gebruikt om ze te beoordelen.
Creatieve vergaderingen
Iedereen bij elkaar brengen is belangrijk. Iedereen zou de tijd moeten hebben om elementen waar ze aan werken te delen en input van de groep te krijgen over manieren om een bepaalde inspanning uit te breiden over meerdere platforms en creatieve inspanningen.
Het hebben van een stijlgids is een must. Vermeld in de stijlgids het kleurenpalet, lettertypen en goedgekeurde variaties, zodat er consistentie is in uw marketinginspanningen (inclusief traditionele advertenties). Kopieën van verschillende formaten en soorten logo’s, afbeeldingen van het leiderschapsteam en andere grafische elementen kunnen deel uitmaken van de stijlgids.
Masterplan
Er moet een persoon zijn die verantwoordelijk is voor het succes van digitale marketing en die persoon is de sleutel tot het coördineren van inspanningen tussen teams. Sommige organisaties hebben een goedkeuringsproces waarbij de toppersoon alles moet goedkeuren voordat het live gaat. Ik ben geen grote fan van deze aanpak omdat het het proces kan vertragen en, in tegenstelling tot traditionele advertenties, zijn digitale media een snelstromende rivier waar het aanleggen van een dam ervoor zorgt dat de stroom weer omhoog gaat en er veel wrakstukken kunnen ophopen en jetsam, dat zowel stinkt als de pijpleiding verder blokkeert.
Een betere strategie is om een digitale hoofdagenda of een ander apparaat, zoals een app, te gebruiken zodat iedereen kan posten waar ze aan werken, de middelen die ze van plan zijn te gebruiken en wanneer de creatieve inspanning live gaat. Maar het is niet genoeg om plannen te posten, maar iedereen zou deze hoofdkalender elke dag moeten controleren om te zien waar hun plannen passen in de plannen die al in de maak zijn.
Het hergebruiken van een afbeelding die door een ander team is gemaakt, bespaart bijvoorbeeld niet alleen tijd en geld, het creëert ook een beeld dat consumenten (klanten en potentiële klanten) helpt om de twee inspanningen te associëren en de frequentie verhoogt.
Jouw beurt
Digitale marketing is een must voor uw zakelijk succes en we hopen dat onze lijst met trucs u in de goede richting zal houden. Deze Online Marketing advies trucs zijn beproefd en getest en wanneer u ze effectief implementeert, kunt u uw concurrentie voorblijven.
Als u wilt dat uw bedrijf online succes heeft in de digitale wereld van vandaag, dan komen deze digitale marketingtrucs goed van pas. Welke tips zou jij aan deze lijst toevoegen? Vertel het ons in de reacties hieronder!