Directe e-mail, ook bekend als postmarketing en mailing, is een lange gevestigde marketingstrategie voor veel bedrijven. De komst van elektronische communicatie en e-mail heeft de post-omzet aanzienlijk toegenomen. Hoewel veel bedrijven nog steeds de traditionele postdienst voor verkoop gebruiken, hebben velen hun advertentiecampagnes naar internetreclame overgeschakeld. Veel bedrijven die zijn overgeschakeld hebben veel succes en lagere kosten ondervonden bij het gebruik van postmarketing.
Direct mail is een heel eenvoudig idee: u verzendt mail om uw klanten te vertellen dat u iets nieuws hebt. Dat nieuwe ding kan een catalogus of een krantenadvertentie zijn, maar de meeste mailers bevatten een soort coupon of verkoopaankondiging. Het idee is om uw klant een reden te geven om uw product op te halen. Uw mailers moeten uw bedrijfslogo, postadres en telefoonnummer bevatten, evenals een plaats voor hen om te bellen om meer informatie te krijgen. Het is een vrij eenvoudig idee dat heel goed werkt.
Direct mailing huis-aan-huis bedelen
In tegenstelling tot televisie- of radio-advertenties, kost Direct mailing heel weinig geld om te rennen. Meestal minder dan één cent per stuk, afhankelijk van de hoeveelheid die u koopt. De mailings zijn ook zeer gericht en kunnen mensen bereiken in een gebied waar andere marketinginspanningen mogelijk niet zo succesvol zijn. Uw mailing wordt afgestemd op de demografie van uw klanten, dus het zal iets zijn dat ze daadwerkelijk zullen lezen en de tijd nemen om op te reageren.
Een groot voordeel voor direct mailing is dat klanten altijd enthousiast zijn om kortingsbonnen of specials te ontvangen die u gebruikt. U kunt ze eenvoudig op de hoogte houden door een mailing te sturen met uw promo’s en deals. Dit maakt ze geïnteresseerd in uw producten en verhogen uw kansen om hun bedrijf te verdienen. Naarmate u uitbreidt, is Mailing een zeer goedkope manier om te adverteren.
Wanneer u begint met direct mailing, is het belangrijk om uw mailinglijsten te verzamelen. Lijstgebouw is erg belangrijk als u succes met dit type campagne wilt zien. Je zou moeten proberen en zoveel mogelijk potentiële klanten verzamelen. Dit betekent een mailinglijst samenstellen via uw verschillende vormen van advertenties.
Directe mailinglijsten opstellen
Directe mailinglijsten kunnen worden opgesteld via krantenadvertenties, tijdschriften, direct mailcampagnes, online promoties en andere promotiemethoden. Zorg ervoor dat u al uw klantennamen en adressen opneemt, zodat u regelmatig nieuwsbrieven en aankondigingen kunt verzenden. U kunt ook op regelmatige basis speciale aanbiedingen naar uw klanten verzenden. Deze deals zullen helpen om nieuwe klanten in uw bedrijf te brengen en zullen ook nieuwe leads genereren.
U moet de juiste verzendkosten hebben voor elke mail die u verzendt. Dit zorgt ervoor dat de e-mails worden afgeleverd op de juiste adressen en dat de bedrijven voor de advertentiekosten worden betaald. Het lijkt misschien veel werk, maar het is veel gemakkelijker om te gaan met een professioneel, direct mailingbedrijf. Ze weten hoe ze omgaan met alles, van het opzetten van uw ontwerp en ervoor te zorgen dat de direct mailingmaterialen correct worden verzonden.
Als u uw bedrijf wilt uitbreiden en een sterk klantenbestand wilt bouwen, moet u uw postdiensten uitbreiden. Er zijn veel verschillende opties voor mailinglijsten die u kunt kopen en u kunt ook de mailinglijsten online krijgen. Veel mensen gebruiken liever postboxen voor hun mailingbehoeften, vooral als ze een grote hoeveelheid post willen sturen. Dit komt omdat de postdienst de mogelijkheid heeft om te verpakken en mailpakketten voor zeer kleine prijzen, die de kosten van mailing extreem laag maken.
Beste Postbedeling gezocht? Verstuur jij regelmatig een huis-aan-huis bedeling via bpost? Of overweeg je dit? Wacht dan nog even om naar het postkantoor te rennen. Want dankzij onze vlotte samenwerking met bpost kan Pro-mailing jou de voordeligste tarieven aanbieden!